Участь у зустрічі діалог “Сучасний спеціаліст із КІБЕРБЕЗПЕКИ — хто він?”.
26 вересня 2023 року к.т.н., доцент, доцент кафедри комп’ютеризованих систем захисту інформації Петренко Андрій Борисович прийняв участь у офлайн зустрічі Діалог “Сучасний спеціаліст із кібербезпеки — хто він?”. Дана зустрі була проведена спільно з проєктом USAID “Кібербезпека критично важливої інфраструктури України” у партнерстві з The Aspen Institute Kyiv (Аспен Інститутом Київ).
Метою Діалогу було створення платформи для обговорення викликів у професійній підготовці фахівців з кібербезпеки, налагодження взаємодії бізнесу та закладів освіти для забезпечення потреб ринку у спеціалістах.
Діалог об’єднав представників ринку кібербезпеки, викладачів закладів освіти, які здійснюють підготовку за спеціальністю «кібербезпека», студентів і спеціалістів (1-5 років досвіду).
Ключові тези сесій Діалогу:
- Навчальні програми мають відповідати вимогам часу та орієнтуватися на майбутнє.
- Soft skills для фахівця з кібербезпеки настільки ж важливі, як і орієнтування в технічному матеріалі. Також значущими є навички презентації, щоб простою мовою спеціаліст міг пояснити специфіку своєї роботи.
- Кожні 3,5 роки кожен спеціаліст має переосмислювати себе як професіонала та розуміти, які навички він може покращувати.
- Важливість практичного досвіду і співпраці між університетами та приватним сектором стає дедалі очевиднішою. У звʼязку з цим деякі компанії практикують менторство студентів та співпрацюють з міжнародними спільнотами для обміну досвідом та навчання потенційних співробітників.
- Ринок кібербезпеки вимагає комплексного підходу та готовності до вирішення нетривіальних завдань. Саме тому здобуття високого рівня експертизи у сфері кібербезпеки потребує часу та інвестицій.
- Співпраця з іноземними закладами освіти допоможе у формуванні ефективних навчальних програм для підготовки кваліфікованих кадрів.
- Навчання у закладах освіти має сприяти розширенню світогляду студентів, щоб вони могли приймати рішення, виходячи зі стратегічної точки зору.
- Викладачі повинні мати, зокрема, й фінансову мотивацію, що дозволить їм бути ефективними та застосовувати інноваційні підходи.